محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 34
  • بازدید دیروز : 34
  • بازدید کل : 11520

سند توسعه صنعت دامپروری


سند توسعه صنعت دامپروری

سند توسعه صنعت دامپروری

در چشم‌انداز توسعه هر جامعه ­اي، امنيت غذايي و تأمين سلامت افراد جامعه مورد تأكيد قرار گرفته و از جمله مواردي است كه براي دستيابي به جامعه سالم به آن سفارش شده است. افزايش سهم مواد پروتئيني حيواني در برنامه غذايي روزانه مردم و بالا بردن سطح كمي و كيفي توليدات و فرآورده‌هاي دامي از راهبردهاي اساسي هر سياست­ گذاري محسوب مي ­گردد.

پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، برنامه افزايش مواد پروتئيني حيواني و تأمين سرانه مورد نياز آحاد جامعه و بخصوص دسترسي آسان به آن از طريق توليدات داخل كشور از اهداف اوليه بوده و در دستور كار و برنامه‌هاي اجرايي دولت‌ها و مجلس قرار گرفت. با رشد روزافزون جمعيت از سويي و رشد آگاهي جامعه و وقوف آنها به اهمّيّت مصرف مواد پروتئيني دامي از سوي ديگر باعث گرديده است كه دستگاه‌هاي برنامه‌ريز و اجرايي كشور با حداكثر توان در برنامه‌ريزي و استفاده از استعدادهاي بالقوه كشور و هدايت آن‌ها در مسير صحيح توليد، نسبت به افزايش توليدات مواد پروتئيني اقدام، به نحوي‌كه در دو دهه اخير توفيقات قابل توجهي در اين زمينه نائل گرديده است.

نگاهی هر چند کوتاه به ویژگی­ های طبیعی استان اردبیل به طور واضح نشان می ­دهد، این استان دارای منابع غنی برای توسعه صنعت دامپروری است. امروزه نقش صنعت دامپروری در کشورهای توسعه یافته آشکارا مشخص شده، به طوری­ که این صنعت نقش غیر قابل انکاری در اقتصاد این کشورها دارد. حال ما هم می­توانیم با استفاده از منابع علمی و فنی و برنامه ­ریزی دقیق و همچنین با بهره ­برداری از تمامی استعدادهای بالقوّه موجود، نقش محصولات دامپروری و محصولات جانبی وابسته این صنعت را در اقتصاد استان و کشور به تدریج برجسته و نمایان سازیم.

با توجه به روند افزایش جمعیت و تأمین نیازهای غذایی، زیربخش امور دام استان توانایی لازم را در تأمین مواد پروتئینی(فرآورده­ های دامی از قبیل: گوشت قرمز، مواد لبنی، گوشت سفید، تخم مرغ، عسل و غیره) دارد و همچنین نقش موثری در اشتغال­ زایی، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی مي ­تواند داشته باشد. این استعدادها و توانایی­ های استان در صورت بهره ­برداری بهینه از امکانات طبیعی و نیروی انسانی متخصّص می ­تواند نقش خود را در امور مربوطه(اشتغال و امنیت غذایی) به­ خوبی ایفا نماید. لذا داشتن و یا انجام بي­ درنگ برنامه­ ریزی در این ارتباط بسیار حیاتی و مهّم است. مع‌الوصف با عنايت به رشد روزافزون جمعيت در استان و نياز به تأمين مواد پروتئيني دامي در سبد خانوار، لزوم برنامه‌ريزي‌هاي دقيق‌تر و استفاده از نيروهاي متخصص و انسجام عوامل مؤثر در توليد و ترفيع بهره‌وري و نيل به هدف فوق كاملاً محسوس بوده و دست‌اندركاران صنعت دامپروري استان را ملزم به تدوين استراتژي توليد بر پايه‌هاي گونه‌هاي دامي مؤثّر در تأمين پروتئين مورد نياز نموده است. بر همین اساس و به دلیل اهتمام ویژه استاندار محترم به صنعت دامپروری، ما را بر آن داشت تا با همکاری همه ارگان های زیربط، سند توسعه صنعت دامپروری استان را برای رسیدن به اهداف کوتاه، میان و بلند مدّت تدوین نمائیم.

بر خود وظیفه می ­دانیم که از همه کسانی که در تدوین این سند کمک شایانی را انجام داده­اند به نحو مطلوب تشکر و سپاسگزاری نماییم؛ از تمامی مسئولین استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت بهبود تولیدات دامی، سازمان عشایر،مدیریت شیلات، دامپزشکی، اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی، بانک کشاورزی، اداره كل تعاون، تعاون روستايي و عشایری، شرکت کشت و صنعت پارس، ایستگاه تحقیقات جعفرآباد، به ویژه آقایان: دکتر منصور حقیقت­ پور، مهندس حسين سعادت، مهندس سيّد حامد عاملي، مهندس حسين وطن دوست، مهندس داور رحيمي، مهندس ناصر توکلی،مهندس عادل عبد ایمانی، مهندس معرفت آذری، مهندس اسماعیل جواد زاده، میرآرمان واعظی، دکتر علوی، مهندس اژدر محمدی دوست، مهندس مطلب جهان­آرا، مهندس کاظم ایمانی، دکتر محمودی، دكتر فريدون رحماني و همه دوستانی که به نحوی در این امر دخیل بودند، قدرداني نمائيم و از خداوند متعال برای همه اين بزرگواران طلب طول عمر با عزّت، موفّقیّت در خدمت­ رسانی و کامیابی در زندگی مسئلت می­نمائیم.

در کلام آخر گردآورندگان استدعا می­نمایند که هرگونه رهنمود و توصیه از جانب خوانندگان که بتواند در رفع نقائص این مجموعه موثر باشد با کمال میل پذیرا بوده و در ویرایش های بعدی اعمال نمایند. 


مبلغ واقعی 76,706 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 65,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 204

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك از ...

دانلود جزوه مرور سریع فارماکولوژی

جزوه  مرور سریع  فارماکولوژی  ...

دانلود جزوه شیمی مواد غذایی 2 دانشگاه شهید بهشتی

دانلود جزوه شیمی مواد غذایی 2 دانشگاه شهید بهشتی

جزوه شیمی مواد غذایی 2 آماده برای دانلود است. دانشگاه: شهید بهشتی تهران استاد: دکتر مرتضویان فرمت: PDF پی دی اف - قابل اجرا بر روی هر سیستم و دستگاه (لپ تاپ، موبایل و ...) کیفیت: عالی دانلود نمونه شامل مباحث: 1- طعم 2- رنگ 3- قهوه ای شدن 4- افزودنی ها 5- کاربرد ... ...

دانلود جزوه صنایع گوشت دانشگاه شهید بهشتی

جزوه عالی علم گوشت و صنعت گوشت آماده برای دانلود است. دانشگاه: شهید بهشتی تهران استاد: خانم دکتر شجاعی علم گوشت>> فیزیولوژی گوشت و تاثیر آن بر کیفیت گوشت تکنولوژی فرآورده های مهمی که در ایران تولید می شوند >> فرآورده های گوشتی مهم تعداد صفحات: 196 کیفیت: عالی نوع: ترکیب ...

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی نهم

پاورپوینت معادله خط ریاضی پایه نهمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 12 بکارگیری اشکال و تم های زیباپاورپوینت جذاب، قابل ویرایش و منطبق با کتب درسیمناسب برای معلمان جهت تدریس بهتر و دانش آموزان برای یادگیری بهتر ... ...

دانلود کتاب «ژئومورفولوژی اقلیمی» (دکتر فرج الله محمودی) PDF

دانلود کتاب «ژئومورفولوژی اقلیمی» (دکتر فرج الله محمودی) PDF

کتاب ژئومورفولوژی اقلیمی به تألیف دکتر فرج الله محمودی توسط انتشارات دانشگاه پیام نور در 266 صفحه می باشد. ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به آموزشگاه آنلاین کشاورزی مدرن می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما